Czy chrupanie wspomaga odchudzanie? O pieczywie, przekąskach i płatkach GRANEX

Niedawno pokazywałam Wam przesyłkę od firmy Granex, w której znalazło się kilka ciekawych produktów dla osób dbających o ładną sylwetkę i zdrową dietę. Na co dzień staram się żywić zdrowo, choć oczywiście zdarzają mi się odstępstwa od diety. Czasem sięgam po zakazane przysmaki świadomie, jeżeli jednak produkt nazwany jest FIT lub LIGHT podchodzę do jego składu bardzo krytycznie i poddaję go drobiazgowej analizie. Czy te produkty zdały egzamin? Sprawdźcie!


GRANEX, Topfit
przekąska owsiano-orkiszowa

O produkcie:
Przekąska polecana jest osobom leczącym nadwagę i otyłość oraz dbającym o szczupłą sylwetkę. Składa się z płatków owsianych, mąki orkiszowej oraz zarodków pszennych, zawiera sporą ilość błonnika. 

Wartość energetyczna: 350 kcal w 100 gramach produktu.

Opakowanie 220g kosztuje ok. 6zł.


Walory smakowe:
Przekąski to cienkie, niewielkie prostokąty o chrupkiej konsystencji. Samodzielnie nie mają zbyt wyrazistego smaku, trochę przypominają pieczywo, są lekko słodkawe. Za to podawane w towarzystwie owoców, jogurtu lub wszelkiego rodzaju dodatków smakują naprawdę nieźle. Są dobre również wtedy, gdy masz ochotę przegryźć coś między posiłkami, a Twoja dieta tego nie przewiduje - nie "wciągają" tak jak chipsy, więc nie ma ryzyka, że zjesz pół paczki zanim się opanujesz ;)


Trochę o składzie:
Wszystko widać jak na dłoni. Jest tu to, co ma być, nie ma sztucznych dodatków, ale... zaraz, zaraz, co w produkcie "fit" robi cukier? I to wyżej niż wymieniony w nazwie orkisz czy zarodki pszenne? Ten składnik od razu dyskwalifikuje produkt w przypadku diabetyków, a również większość odchudzających się osób raczej nie chciałaby "dowalać" sobie cukru w przekąsce, która ma wspierać ich dietę. Zwłaszcza, że moim zdaniem obecność cukru nie ma tutaj żadnego uzasadnienia - nie wpływa znacząco na smak (tak jak wspomniałam - przekąska jest leciutko słodkawa, ale nie jest wyrazista). A jeżeli już producentowi zależało tak bardzo na tej słodkawości, mógł zastosować dużo zdrowszy (i bezpieczny dla cukrzyków) ksylitol. Z tego też powodu nie polecam tego produktu osobom na diecie. Ci, którzy się nie odchudzają, mogą sobie od czasu do czasu taką przekąskę chapnąć - wciąż, mimo cukru, skład jest dużo zdrowszy niż większości dostępnych w sklepach produktów, a poza tym dostarcza cennego błonnika, który przyda się w diecie każdemu.


GRANEX, TOPfit z algami
Wielozbożowe płatki śniadaniowe z błonnikiem i algami

O produkcie:
Podobnie jak powyższa przekąska, te płatki również są polecane dla osób leczących nadwagę i będących na diecie.

Wartość energetyczna: 327 kcal w 100 gramach produktu.

Opakowanie 220g kosztuje ok. 5zł.


Walory smakowe:
Płatki to mieszanina trzech różnych kształtów - małe kuleczki, kółka oraz większe, zielone kawałki - ze względu na kolor sądzę, że właśnie one zawierają algi. Od razu mi się spodobały i zaczęłam wyjadać te zielone. W końcu znamy dobrze korzyści zdrowotne płynące z alg zarówno stosowanych w kosmetyce, czyli zewnętrznie, jak i od wewnątrz - w postaci suplementów. Podoba mi się, że powstały płatki śniadaniowe, które je zawierają. Nasza dieta w normalnych warunkach jest zupełnie pozbawiona tej substancji, a tutaj dostarczymy jej przynajmniej trochę, i z pewnością będzie to z korzyścią dla naszego zdrowia. Smak płatków określiłabym jako nieco podobny do przekąski, subtelny, lekko słodkawy, ale ze względu na zróżnicowaną konsystencję i kształty jakoś przyjemniej mi się je chrupało :)  Można je spożywać na wiele sposobów - z mlekiem, jogurtem, bitą śmietaną (ale taką przygotowaną w domu, czyli zdrową), świetnie też sprawdzają się dosypane do sałatki owocowej.


Trochę o składzie:
Jak widać, obserwujemy tutaj analogiczną sytuację, jak w przypadku przekąsek - po co ten cukier? I to tak wysoko w składzie. Reszta wydaje się bardzo w porządku, choć na samym końcu znajduje się również fruktoza i słód pszenny, co dodatkowo dyskwalifikuje ten produkt jeśli chodzi o diabetyków. Jednak tej końcówki bym się nie czepiała, gdyby nie cukier, którego musi być tutaj naprawdę dużo, gdyż w składzie znajduje się przed płatkami owsianymi, czyli jest go co najmniej 10,2%! I to ma być fit? Ten produkt nie nadaje się dla osób na diecie, przyznaję to z przykrością. A wystarczyło dać ksylitol...


GRANEX, Zawiera błonnik
Pieczywo z dodatkiem amarantusa

O produkcie:
Lekkie pieczywo z dodatkiem amarantusa, który bogaty jest w błonnik, białko, witaminy oraz cenne dla zdrowia pierwiastki. Nazywany jest również często rośliną młodości - duża ilość zawartych w nim przeciwutleniaczy opóźnia procesy starzenia i przeciwdziała chorobom cywilizacyjnym.

Wartość energetyczna: 20 kcal w jednej kromce (ok. 6g)

Opakowanie 140g kosztuje ok. 3zł.


Walory smakowe:
Powiem prosto z mostu - to pieczywo jest przepyszne! Z racji ciągłego poszukiwania zdrowych produktów wypróbowałam większość (jeśli nie wszystkie) chrupkie pieczywa dostępne na naszym rynku, i bez wahania powiem, że to jest zdecydowanie najsmaczniejsze. Kupowałam je już dużo wcześniej, przed rozpoczęciem tych testów i z pewnością będę kupować dalej. Jest bardzo chrupiące i nie tak twarde jak bywają niektóre te "deseczki" innych firm. Lubię je z każdym rodzajem dodatków (kanapki, na słono, na słodko) a także do pochrupania solo.


Trochę o składzie:
Na sam koniec zostawiłam sobie produkt, z którego jestem w stu procentach zadowolona. Nie ma tutaj cukru i żadnych zbędnych dodatków! Tak właśnie powinien wyglądać produkt fit. Diabetycy co prawda nie do końca będą zadowoleni przez obecność kukurydzy, ale to pieczywo nadaje się znakomicie dla osób będących na diecie, walczących o smukłą sylwetkę oraz po prostu chcących się zdrowo odżywiać. Polecam bardzo!



Jak widzicie w mojej paczce znalazły się dwa produkty, z których nie jestem do końca zadowolona oraz jeden, który polecam bardzo gorąco. Żywię dużą sympatię do marki Granex i liczę, że pojawi się więcej produktów równie dobrych, jak to pieczywo. Mimo obecnego trendu na zdrowe odżywianie na rynku wciąż znajduje się wiele przekąsek, które nie do końca nadają się dla osób na diecie, pomimo tego że są tak reklamowane. Pieczywo z amarantusem jest inne, można je jeść bez wyrzutów sumienia - i chudnąć :)

Fanpage marki można odwiedzić tutaj: https://www.facebook.com/uwaga.zrzucam?fref=ts

Co sądzicie na temat takich przekąsek? A może macie swoich ulubieńców?

Komentarze

  1. Lubię takie przekąski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też :) Ale lubię, jak są faktycznie w 100% fit!

      Usuń
  2. Ale smakowitości i w dodatku zdrowe;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czasem dobrze jest mieć takie przekąski pod ręką. Nie wszystkie jednak mi smakują ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, niektóre bywają tekturowe ;) Ale zazwyczaj do takich rzeczy trzeba po prostu coś dodać.

      Usuń
  4. TOPfit z algami wygląda jak żarcie dla psa lub kota;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Albo dla jakiegoś gryzonia, np chomika ;) Ej, ale mój pies ma takie żarcie że czasami chciałabym sama spróbować - w składzie jakiś łosoś atlantycki, jagody itd itp, żadnych sztucznych składników i generalnie same dobre rzeczy :P

      Usuń
  5. Pieczywo ma zdecydowanie najlepszy skład z przedstawionych przez Ciebie produktów. Ja również nie rozumiem, po co do zdrowych płatków dodawać cukier. Przecież bez tego cukru pewnie nie byłyby złe. A Cukier jest i to w sporej ilości sądząc po miejscu w składzie. Szkoda. Jesz coś, co ma być zdrowe, a niestety takie nie jest. Pieczywko mnie natomiast bardzo zainteresowało. Będę musiała go poszukać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak! Nic dodac, nic ująć. A pieczywko naprawdę polecam, mnie przypadło do gustu smakowo.

      Usuń
  6. Lubię takie chrupkie pieczywo. W szufladzie mam akurat kukurydziane :) Co do reszty, to faktycznie podejrzany jest ten cukier. Ja na szczęście się nie odchudzam, więc mi by on nie przeszkadzał, ale i tak zostaję przy pieczywie chrupkim :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubie takie chrupiące smakołyki, co rano zajadam się płatkami z mlekiem :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nigdy mleka nie lubiłam, ale dla płatków można znaleźć wiele innych zastosowań :)

      Usuń
  8. Takie przekąski są dobre do pracy, wtedy cukier też jest potrzebny ;) Jednak faktycznie dla diabetyków bym ich nie polecała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Energia jest potrzebna, ale tak naprawdę można ją czerpać ze znacznie lepszych źródeł niż cukier.

      Usuń
  9. Bardzo lubię takie przekąski, ale wolałabym jednak przytyć :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to dwa pierwsze produkty wbrew pozorom mogą w tym pomóc :P Choć lepiej tyć w zdrowszy sposób, niż przez cukier.

      Usuń
  10. Fajne przekąski wizualnie to na pierwszą bym się skusiła :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Pieczywo bardzo lubię ale innej firmy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgadzam się z Twoją opinią. Cukier wcale nie pomaga w byciu FIT.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano nie. Jak już mam jeść cukier, to wolę zjeść go w torcie :D

      Usuń
  13. u mnie dzisiaj ten sam post :) pieczywo jest rewelacyjne, mi przekąska bardziej na słono zalatywała, ale ja ją uwielbiałam, szkoda, że już się skończyła:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie coś nie może się skończyć, mam opory przed jedzeniem takich rzeczy jeśli wiem, że jest w nich mnóstwo cukru.

      Usuń
  14. lepsze takie przekąski niż słodycze :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pieczywo wygląda bardzo smacznie :) A te chrupki i płatki to bym chętnie zjadła z jogurtem i owocami :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Też nie "kumam" czemu do płatków dorzucać cukier, a pieczywo faktycznie zachęcające - rozejrzę się za nim.

    OdpowiedzUsuń
  17. Chce to pieczywko! Tylko gdzie je kupic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie jest dość łatwo dostępne, może nie ma go w każdym sklepie ale w wielu. Najłatwiej chyba w dużych marketach, gdzie jest wybór. Ja w Tesco kupuję albo w Auchanie.

      Usuń
  18. Uwielbiam takie przekąski :) lecz ulubionych nie mam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. nie wiem czmeu nie jestem rpzekonana do tych papierowych rzeczy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. One nie każdemu smakują, kwestia gustu. Ja lubię sobie pochrupać, pod warunkiem że naprawdę jest zdrowe.

      Usuń
  20. Ooo ostatnio często na blogach trafiam na recenzję Granexa, muszę też do nich napisać, bo produkty wyglądają bardzo ciekawie :) lubię takie nowości, zwłaszcza gdy są zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dla mnie te płatki i przekąski smakują bardzo dobrze, ale najlepiej z dodatkiem czegoś niesłodkiego właśnie, bo mogły być mniej słodkie, to na pewno. A pieczywko uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. lubię ich przekąski zajadam się nimi często:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mimo zawartości cukru i tak mam ochotę wypróbować wszystkie produkty, tylko gdzie je kupić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są w wielu sklepach, np w duzych hipermarketach (Auchan, Tesco).

      Usuń
  24. Bardzo lubię chrupać sobie błonnik :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Lubię takie przekąski. Nigdy nie zaglądałam do składów, a warto, bo można się oszukać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio głosno jest o tym, że produkty light niekoniecznie są lekkie... dlatego warto sprawdzać.

      Usuń
  26. Uwielbiam takie przekąski ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Chociaż odchudzać się nie odchudzam, lubię sobie pochrupać :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Moim zdaniem to lepiej nie podjadać takich rzeczy podczas odchudzania :P chociaż ja to chętnie pochrupałabym :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No takich nie, z tej listy tylko pieczywko się nadaje do odchudzania :)

      Usuń
  29. u mnie paka jeszcze czeka na testy, muszę się w końcu za nie zabrać ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Jedynie to ostatnie pieczywo bym zjadła ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. ja sie nie odchudzama platkow nie jem bo po mleku mam w brzuchu bombe ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie mogę jeść za dużo mleka, najlepiej w ogóle ;) Ale płatki można spożyć z czymś innym :P

      Usuń
  32. a ja właśnie takich przekąsek nie lubię :)
    Malinowe Ciasteczka

    OdpowiedzUsuń
  33. Kiedyś nie lubiłam a teraz czasem wolę pochrupać sobie zamiast wcinać białe pieczywo ;) Nie znoszę jednak alg więc tych płatków z nimi bym nie tknęła :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Białe pieczywo to zło! A ja nigdy nie jadłam alg w innej postaci...

      Usuń
  34. ten cukier pewnie dlatego, żeby lepiej smakowało :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że bez niego dużej różnicy by nie było...

      Usuń
  35. A ja nie mogę się przekonać do tych zdrowych rzeczy, jakoś mi nie smakują..

    OdpowiedzUsuń
  36. Pochrupałabym z chęcią :) Lubię takie przysmaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ofercie tej marki jest sporo zdrowych rzeczy do chrupania :)

      Usuń
  37. Często sięgam po takie przekąski ;) .

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dzięki Waszym komentarzom blogowanie sprawia mi wiele radości :)

Dziękuję za każdą opinię - Wasze zdanie jest dla mnie bardzo ważne.

Zawsze też odwiedzam i czytam blogi swoich komentatorów.

Popularne posty z tego bloga

Testowanie produktów za darmo w internecie - co i jak?