Z innej beczki: Ostatnio obejrzałam...

Z racji, że to Kopalnia Różności, czuję się w pełni usprawiedliwiona pisząc czasami o czymś zupełnie innym, o czymś, co również mnie interesuje. Bez obaw - główną tematyką bloga są i pozostaną kosmetyki, jednak skoro pisałam czasem o książkach, teraz napiszę o serialu, który ostatnio mnie zaciekawił...


Wikingowie, jak nazwa wskazuje, to serial opowiadający o życiu i losach dawnych, skandynawskich wojów. Fabuła koncentruje się wokół jednego z nich - Ragnara Lothbroka, wedle legendy będącego potomkiem samego boga Odyna.

Oto i Ragnar. Prawda, że nie wygląda groźnie?
Fabuły zdradzać rzecz jasna nie będę. Co znajdziemy w serialu? Jak można się spodziewać, sporo akcji i scen walki, ale nie tylko. Serial ukazuje meandry i zależności społeczno-polityczne, zawiłe intrygi i przebiegłe fortele w walce o władzę i podbój nowych lądów. Jest też o przyjaźni i trudnych wyborach. Ogólnie - serial wzbudza emocje i potrafi zaskoczyć. Nie sposób nie polubić głównego bohatera, choć moją ulubioną postacią stał się jedyny w serialu świr i odmieniec (choć jednocześnie genialny szkutnik) o imieniu Floki :)


Co bardzo zwróciło moją uwagę - w serialu nie brakuje silnych i ważnych postaci kobiecych, które również wzbudzają respekt i sympatię widza. Strasznie nie lubię, gdy w historiach kobiety użyte są tylko jako element dekoracji, są słodkimi i strachliwymi idiotkami, a ich jedyną rolą jest bycie obiektem miłości głównego bohatera. Tutaj tego nie ma. Postacie żeńskie mają swoje zdanie i znaczenie. Potrafią walczyć (Tarczowniczki!) i używać swego sprytu. Generalnie - nie ma z nimi żartów :)


Cóż więcej powiedzieć? Polecam ten serial miłośnikom historycznych wikingów, a także opowieści w stylu "Gry o Tron". Jak dotąd powstały dwa sezony, a ja z niecierpliwością czekam na trzeci, zapowiadany na rok 2015.


Znacie Wikingów?
A może polecicie mi jakiś inny, fajny serial?

Komentarze

  1. Właśnie oglądam 7 odcinek pierwszego sezonu i jestem zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  2. widziałam chyba pierwsze dwa odcinki, ale serial mnie nie wciągnął

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak będzie leciał w tv od pierwszego odcinka to dam mu szansę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie miałam jeszcze okazji oglądać.

    OdpowiedzUsuń
  5. znacie, polecacie :-) jako jeden z niewielu seriali oglądam dopiero jak się skończy sezon, za to cięgiem ;-) całe szczęście w Internetach jest wszystko :-D

    OdpowiedzUsuń
  6. JA oglądam tylko kanały na YT jakoś odzwyczaiłam się od telewizji...

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja osobiście nie oglądałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znamy, nie oglądaliśmy.
    Lubimy Doktora House'a:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety nie oglądałam :) Obecnie znów oglądam The Walking Dead, nowy sezon :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam, ale na pewno to nadrobię, zaciekawiłaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Gre o tron uwielbiam,więc może i to polubie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Coraz bardziej podobają mi się tego typu seriale :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Obejrzałam kilka pierwszych odcinków, ale jakoś mnie nie wciągnął. Chociaż może dam mu jeszcze raz szansę.
    A Ragnar jest boski <3 <3 <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Słyszę sporo a nadal nie zachęcona jestem do tego stopnia aby się włączyć,może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam, i czekam z wielką niecierpliwością na nowy sezon <33

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dzięki Waszym komentarzom blogowanie sprawia mi wiele radości :)

Dziękuję za każdą opinię - Wasze zdanie jest dla mnie bardzo ważne.

Zawsze też odwiedzam i czytam blogi swoich komentatorów.

Popularne posty z tego bloga

Testowanie produktów za darmo w internecie - co i jak?