Kawa + pasja

Jak już wspominałam we wcześniejszym wpisie, dzięki portalowi Uroda i zdrowie miałam możliwość przetestowania wyjątkowych gatunków kawy pochodzących ze sklepu Coffeepassion.pl. W dzisiejszej notce napiszę Wam o nich nieco więcej...



Otrzymałam cztery różne gatunki kaw, a oprócz tego specjalne urządzenie do ich przyrządzania (o nim w dalszej części notki). Nie jestem znawczynią kawy, ale lubię ten napój i zwracam uwagę na jego jakość. W tym przypadku zostałam bardzo miło zaskoczona... 


El Salvador Finca La Fany - przeczytawszy opis producenta spodziewałam się orzechowego zapachu, co mnie bardzo zainteresowało gdyż lubię połączenie orzechów i kawy. Nie spodziewałam się jednak, że orzechy będą również wyczuwalne w jej smaku! Tej kawy spróbowałam jako pierwszej i najbardziej przypadła mi do gustu. Pobudzająca (ale dosyć łagodna).

Costa Rica Finca San Luis - kawa z pikantniejszą nutą, nigdy wcześniej  nie miałam do czynienia z takim smakiem. Pojawiają się w nim również nuty ziołowe, kminkowe, cytrusowe, choć te ostatnie (moim zdaniem) dosyć słabo wyczuwalne. Smak jest ciekawy, z pewnością nie dla każdego, jednak mi pasuje. Uważam, że każdy miłośnik kawy powinien spróbować i sam ocenić tę odmianę. 


Tanzania Blackburn Estate - gdy przeczytałam, że to kawa pachnąca poziomkami, od razu zapragnęłam jej spróbować. Owoce wyczuwalne są zarówno w aromacie, jak i w smaku. Jest to kawa raczej z tych bardziej kwaśnych, przynajmniej jak na mój gust, jednak jej smak jest głęboki i wyważony. 


Guatemala Antigua Pampojila - tę kawę mogę określić słowem "relaksująca". Jest delikatna, pachnie wanilią, w smaku i mocy dość łagodna, w sam raz na wieczór z dobrą książką. Bardzo polecam ten gatunek - powinien większości osób przypaść do gustu.


Oprócz kaw do spróbowania otrzymałam również Aeropress. Szczerze mówiąc, nigdy wcześniej nie spotkałam się z takim urządzeniem i nie pomyślałabym, że przyrządzenia naprawdę dobrej kawy w domowych warunkach może być tak proste i nie wymagać dużego, drogiego sprzętu.


W dużym skrócie - do Aeropressu wkładamy jednorazowy filtr, dodajemy specjalną miarką kawę, przegotowaną (lecz nie wrzącą) wodę i nakładamy na kubek. Przyciskając powoli wytwarzamy pod ciśnieniem rewelacyjnie smakującą kawę :) Dokładną instrukcję użycia Aeropressu możecie obejrzeć tutaj:


Od siebie tylko dodam, że smak tak otrzymanej kawy różni się znacznie od tej zwyczajnie zalanej ciepłą wodą. Niby proste urządzenie, a tak dużo zmienia. Idealna alternatywa dla osób, które nie mają w domu ekspresu a nie chcą rezygnować z naprawdę dobrej kawy...


Świat kawy jest fascynujący i widzę, że wiele jeszcze przede mną do odkrycia. Zamierzam poznawać ją dalej a Was zapraszam na stronę Coffeepassion.pl. Myślę, że nazwa tego sklepu nie wzięła się znikąd - widać, że tworzą go osoby, dla których kawa jest prawdziwą pasją i przyjemnością :)


A Wy jaką kawę lubicie najbardziej?

Komentarze

  1. Poziomki w kawie? Ciekawe połączenie. Ne słyszałam nigdy o takich kawach, chociaż może gdzieś widziałam lecz nie zwracałam jakiejś szczególnej uwagi na to. Mini "ekspres" genialny :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale jestem ciekawa tych smaków zwłaszcza poziomkowego:))

    OdpowiedzUsuń
  3. ja do smakoszów kawy nie należę ,ale mój mąż bardzo ucieszyłby się z takiej smacznej kawki o poranku wypitej przed pracą:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Kawę pijam tylko rano, zwyczajną, sypaną (Tchibo ostatnio), tak że żadnym smakoszem mianować się nie mogę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam kawę i nie wyobrażam sobie nie wypić porannej filiżanki, choć smakoszem nie jestem,

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię kawę i nie widze innego wyjścia jak wypicie kawki n dzień dobry :D nie wiedziałam sama, że istnieje tyle różnorodnych smaków kawy :D a samo urządzenie do jej parzenia/przygotowania genialne :D jak z innej planety :P

    OdpowiedzUsuń
  7. lubię kawę z posmakiem ciekawym:) to urządzonko jakoś nie przekonuje mnie. Wolę tradycyjną kawiarkę.

    OdpowiedzUsuń
  8. sama kawy nie pijam, w moim domu robi to tylko mama :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ciekawy sposób zaparzania:) a kawy pewnie by mi posmakowały, chociaż dałabym je moim rodzicom, którzy są kawoszami:P

    OdpowiedzUsuń
  10. Kawę rzadko piję, ale tych odmian chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  11. do tej pory piłam etiopską, kolumbijską, brazylijską i oczywiście mieszanki. każda smakuje inaczej, a ja kocham kawę ;-) zatem lepiej nie będę na razie wchodzić na tę stronę, heh...

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatnio pojawiła się w ofercie FM również kawa, która bardzo mi zasmakowała :)

    OdpowiedzUsuń
  13. teraz to dopiero mamy smak na kawę.... obecnie zielona u nas gości:)

    OdpowiedzUsuń
  14. ale bym się teraz kawy napiła... *.* <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Mmm, aż mi kawą zapachniało :) Uwielbiam kawę ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mmm lubię kawę, a jeszcze poziomeczka :) Ciekawa z chęcią bym się takiej napiła :)

    OdpowiedzUsuń
  17. były już wyniki konkursu ?

    OdpowiedzUsuń
  18. czuję, ze polubiłabym się z waniliową :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wow, nie pijam często kawy, ale skusiłabym się na kilka opcji ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. a ja pijam tylko capuccino ; p

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dzięki Waszym komentarzom blogowanie sprawia mi wiele radości :)

Dziękuję za każdą opinię - Wasze zdanie jest dla mnie bardzo ważne.

Zawsze też odwiedzam i czytam blogi swoich komentatorów.

Popularne posty z tego bloga

Testowanie produktów za darmo w internecie - co i jak?