Łatwodostępny i łagodny szampon bez SLS

Od czasu farbowania włosów (dodam, że pierwszego w moim życiu :) zaczęłam bardziej o nie dbać. Nie chciałam, by przez ten zabieg straciły swój zdrowy wygląd i kondycję. Jakiś czas temu pisałam Wam o pielęgnacji włosów farbowanych w pięciu krokach. Dziś napiszę więcej o szamponie, który pokazałam w tamtej notce. Zapraszam!


L'BIOTICA, Biovax
Intensywnie regenerujący szampon do włosów farbowanych

Opis producenta:
Intensywnie regenerujący szampon BIOVAX opracowany została przez specjalistów, aby zapewnić Twoim farbowanym włosom intensywną pielęgnację oraz wysoką trwałość koloru.

Efekt na włosach:
- mocne, zdrowe włosy
- aż 80% intensywnego, żywego koloru nawet po 7 myciach
- wyjątkowa objętość fryzury
- nierozdwojone końcówki
- jedwabisty połysk

BIOVAX to jedyne w swoim rodzaju, oryginalne połączenie ZDROWIA, BEZPIECZEŃSTWA oraz PROFESJONALNEJ PIELĘGNACJI w jednym preparacie.

Formuła oparta została o wyselekcjonowane, naturalne oleje i ekstrakty:
- CELQUAT - na którym oparta została receptura produktów BIOVAX do włosów farbowanych, jest polimerem stworzonym specjalnie, aby chronić kolor włosów farbowanych przed wypłukiwaniem. Jego innowacyjne działanie sprawia, że barwnik wprowadzany wgłąb włosa nie wypłukuje się tak szybko, jak podczas normalnej pielęgnacji. Dzięki temu włosy dłużej zachwycają głęboką, żywą barwą i przez wiele tygodni wyglądają świeżo, jakby niedawno były farbowane. Skuteczność CELQUAT została potwierdzona licznymi testami Ex Vivo.
- Mikroemulsja MICRO-LV – w profesjonalny sposób naprawia zniszczenia powstałe na skutek farbowania. Widocznie wygładza powierzchnię włosa poprzez zamykanie uszkodzonych łusek, zamyka rozdwojone końcówki. Sprawia, że włosy stają się miękkie, jedwabiście gładkie i łatwe w rozczesywaniu
- Kompozycja olejku ze słodkich migdałów oraz miodu -  silnie nawilża, zmiękcza i odżywia włosy, nadając im piękny połysk
- 100% ekstrakt z henny - ułatwia aktywnym składnikom wnikanie do wnętrza włosa i jego cebulki.

Produkt przyjazny alergikom.

Nie zawiera:
•  parabenów,
•  SLS (Sodium Lauryl Sulfate),
•  SLES (Sodium Laureth Sulfate),
•  olejów mineralnych.

L'Biotica BIOVAX Szampon regenerujący do włosów farbowanych - skład INCI

Moje wrażenia:
Gdy podjęłam decyzję o zmianie sposobu pielęgnacji włosów, pierwszym czego poszukiwałam był dobry szampon bez SLS. Po wizycie w paru drogeriach odkryłam, że wbrew pozorom nie jest już tak trudno jak kilka/kilkanaście lat temu, i na rynku dostępnych jest kilka różnych marek takich szamponów. Większość jednak możemy kupić w aptekach i zazwyczaj są droższe, niż te zwyczajne. (Mówię oczywiście o dostępności i cenach w sklepach stacjonarnych, ponieważ jak wiadomo w sieci jest wszystko ;).

Jedną z marek produkujących szampony o dobrym składzie okazała się L'Biotica ze swoją serią Biovax. Faktycznie, kosmetyki te nie zawierają w składzie SLS ani parabenów, poza tym są bardzo dobrze dostępne (apteki, drogerie, np Superpharm) i nie takie drogie - butelka o pojemności 200ml kosztuje paręnaście złotych.

Wybrałam wersję przeznaczoną dla włosów farbowanych. Szampon dostajemy w kartonowym pudełku. Plastikowa butelka posiada zamknięcie typu "klik" - czyli klasyka gatunku, wygodne i poręczne w użyciu opakowanie.

Szampon delikatnie pachnie a jego zapach nie utrzymuje się na włosach. Posiada gęstą, ale nie przesadnie gęstą konsystencję. Mimo braku SLS w składzie trochę się pieni. Bez problemu daje się go rozprowadzić po włosach oraz z nich zmyć. Ja dodatkowo rozcieńczałam go wodą, ponieważ w ten sposób było mi wygodniej. Wydajność ma raczej średnią.

Mimo braku sulfatów w składzie, szampon dobrze oczyszcza i co ważne - zmywa z włosów nawet oleje. Podoba mi się jego delikatność, nigdy nie przesuszył mi skóry głowy, nie spowodował łupieżu ani żadnych niemiłych niespodzianek. Wiele włosomaniaczek w celu zastosowania łagodnego środka do mycia włosów poleca szampony dla dzieci lub też płyn facelle - jak dla mnie, to po tych produktach włosy wyglądają dziwnie... I co z tego, że kosmetyki te nie zawierają mocnych detergentów, skoro na głowie mamy po nich siano? Zdecydowanie polecam jednak użycie Biovaxa, zamiast dziwnych eksperymentów - wciąż łagodny, a włosy wyglądają normalnie, są gładkie, lśniące i miękkie. Byłam bardzo zadowolona z jego stosowania i z pewnością kupię go ponownie.

Jeżeli szukacie delikatnego, dobrego szamponu bez SLS, którym bez obaw można umyć farbowane włosy, to bardzo polecam ten z serii Biovax :)


Znacie go? Które kosmetyki do włosów L'Biotica możecie mi jeszcze polecić? Znam jeszcze olejek-eliksir kokosowo-arganowy (i bardzo lubię) ale przymierzam się do zakupienia jakiejś maski lub odżywki.


Komentarze

  1. Miałam kiedyś wersję szamponu keratyna + jedwab i to była porażka. Szampon był tępy, w ogóle się nie pienił, nie oczyszczał. A jeśli pofarbuję kiedyś włosy, będę wiedziała że mogę spokojnie po ten sięgnąć. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja przyjaciółka testowała tę keratynową serię i równiez nie była zadowolona.

      Usuń
  2. Facelle czy babydream nie mają żadnych oblepiaczy, a niestety ten Biovax ma polyquaternium i polimery, więc nie dziwne, że po nim nie masz efektu suszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że nie mają... ale koniec końców liczy się to, jak wyglądają nasze włosy po użyciu pielęgnacji, prawda? Szampony dla dzieci na pewno nie są dla wszystkich i nie każdej włosomaniaczce służą.

      Usuń
  3. zamiast "łatwo dostępny" przeczytałam "łatwopalny":P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O cholerka :D Żadnego ostrzeżenia na opakowaniu co prawda nie ma, ale.... ;))

      Usuń
  4. Ja jeszcze nie małam ich masek, a co dopiero szampon.. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez masek nie miałam, dopiero kupiłam na spróbowanie jedną w saszetce.

      Usuń
  5. Z tej marki miałam tyko maskę (mleczną) średnio się u mnie spisała, ale możliwe że po prostu źle ją dobrałam do swojego typu włosów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może tak być. Mają tak szeroki asortyment, że na pewno dla każdych włosów coś da się dopasować.

      Usuń
  6. Mam ich odżywki, ale nigdy nie miałam szamponu :D Muszę to zmienić :D

    OdpowiedzUsuń
  7. miałam z tej firmy tylko odżywkę ale szampon tez mnie zaciekawił niezmernie

    OdpowiedzUsuń
  8. Szkoda, że jestem uczulona na cocomidopropyl betaine
    Chyba wszystkie łagodne szampony mają to w składzie

    OdpowiedzUsuń
  9. miałam kiedyś saszetkę maski z tymi trzema olejami:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jeszcze nie miałam z nim styczności.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja już nie farbuję włosów, ale polecę go mamie :) Śliczny koteczek :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę się rozejrzeć za tym szamponem :)

    OdpowiedzUsuń
  13. mi slsy nie rpzeszkadzaja wiec w sumie nie ma spiny na niego ale fajnie ze takie cos istnieje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mówię, że one są całkowicie złe, bo raz na jakiś czas napewno nie zaszkodzą, ale zauwazyłam że moje włosy o wiele lepiej wyglądają gdy ich unikam.

      Usuń
  14. u nas też dziś o szamponie ale z SLS:):)

    OdpowiedzUsuń
  15. Biovax jest mi kompletnie obcy, nie miałam choć czytałam wiele pozytywnych opinii...

    OdpowiedzUsuń
  16. Miałam szampon z Biovax taki z pompką i byłam z niego zadowolona. =)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takiego z pompką jeszcze nie widziałam, a byłoby to z pewnością wygodne rozwiązanie.

      Usuń
  17. Pewnie kiedyś wypróbuję, z Biovaxa miałam jedynie jakąś odżywkę w spryskiwaczu - srednia była.

    OdpowiedzUsuń
  18. Maski tej marki uwielbiam i kupuję regularnie, ale szamponu jeszcze nie miałam. Musze to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A które maski polecasz? Mają tyle w ofercie, ze nie wiem od czego zacząć :)

      Usuń
  19. nie znam tej firmy, kotek prześliczny :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie miałam ale szampon ciekawy tym bardziej że fabuję włosy :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Miałam wersję do włosów przetłuszczających się i u mnie się nie sprawdziła.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja także nie jestem za facelle czy szamponami dla dzieci, u mnie także powodują siano. A produkty L`biotica bardzo lubię, sprawdzają się u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja zdecydowanie polecam ich maskę do włosów suchych i zniszczonych :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Chętnie wyproboje jesli jest taki łagodny ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie znam produktów tej marki, mam co prawda maseczkę złotą, ale jakoś moim włosom nie odpowiada...

    OdpowiedzUsuń
  26. Jakiś czas temu zastanawiałam się, czy szampony Biovax są warte zakupu, a że niedawno pofarbowałam włosy to pewnie zakupię tą wersję :)
    Jeśli chodzi o maski to mogę polecić Biovax Gold ze złotem - na prawdę fajnie się sprawdza, włosy są milsze, gładsze i ma bardzo ładny, orientalny zapach.
    Z kolei maseczka do włosów słabych ze skłonnością do wypadania średnio się u mnie sprawdziła - w sferze wypadania nie zdziałała nic, do tego przyspiesza przetłuszczanie i ma dziwny zapach.

    Zapraszam na moje pierwsze, urodzinowe rozdanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za polecenie, przyjrzę się tej złotej masce w takim razie :)

      Usuń
  27. Nie miałam jeszcze okazji stosować szamponu tej marki, miałam raz maskę, ale mnie nie zachwyciła.

    OdpowiedzUsuń
  28. Z chęcią bym wypróbowała. :-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Rzadko kiedy używam szamponów do włosów farbowanych, myślę że przy następnym farbowaniu spróbuję by zobaczyć czy faktycznie coś działają

    OdpowiedzUsuń
  30. szampon wydaje się ciekawy, miałam w tej serii tylko próbki masek i średnio byłam z nich zadowolona, chociaż ta dla blondynek była całkiem ok :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Mi tam nie przeszkadzają SLS w składzie szamponów ;) Ale skoro ten taki dobry to może i się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie miałam jeszcze nic z tej firmy. ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Moje włosy nie lubią szamponów typowo do włosów farbowanych. Z Biovaxa miałam wiele produktów. Przyjemnie mi się używa ich dwufazowych odżywek w sprayu bez spłukiwania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, których uzywałaś, ale jak przeglądałam półki drogeryjne to większość tych "do farbowanych" niestety nie ma najlepszych składów. Tylko niektóre mogą faktycznie coś zdziałać, przedłużyć zywotność koloru itd.

      Usuń
  34. Z Biovaxu nie miałam jeszcze szamponu, jedynie maski :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Skład taki średni, są oblepiacze ale skoro dobrze oczyszcza bez siarczanow to chyba się skuszę :) trzeba próbować nowych rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Lubię szampony z tej serii :) miałam keratynowy i dobrze go wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Mam 2 maski Biovax i chętnie kupię szampon na próbę :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dzięki Waszym komentarzom blogowanie sprawia mi wiele radości :)

Dziękuję za każdą opinię - Wasze zdanie jest dla mnie bardzo ważne.

Zawsze też odwiedzam i czytam blogi swoich komentatorów.

Popularne posty z tego bloga

Testowanie produktów za darmo w internecie - co i jak?