Dietowo do picia + czym słodzić?

Tym razem coś na słodko i owocowo. W sam raz do spożycia w biegu, w podróży, kiedy człowiek lekko zgłodnieje:

Jogurt pitny Bakoma Twist 0%


Od razu przykuł moją uwagę, ponieważ nie ma cukru ani tłuszczu. Jest sprzedawany w butelkach o pojemności 250ml, które można zakręcać. Są różne smaki, jednak mnie zainteresowała najbardziej truskawka z poziomką. W przeciwieństwie do innych jogurtów 0%, które piłam, jego smak jest bardzo dobry - nie czuć "wody" tylko normalny jogurt, nie przesadzono też z ilością słodzika. Nie jest to produkt, który należy często spozywać, ale raz na jakiś czas, w podróży, jest znacznie lepszym wyborem niż batonik.

Co mnie najbardziej cieszy - cała butelka to niespełna 80kcal.


Skoro już piszę posta na temat liczenia kalorii, to wspomnę o jeszcze jednej sprawie. Każdy, kto jest na diecie, dąży do wyeliminowania z niej cukru, a niemal wszyscy, którzy muszą się odchudzać, bardzo lubią słodkości :) Jak znaleźć złoty środek? 

Są słodziki, jednak powszechnie wiadomo, iż nie są zbyt zdrowe gdyby stosować je regularnie. Można zrobić wyjątek sporadycznie, co jednak, gdy ktoś nie wyobraża sobie rozpoczęcia dnia bez słodkiej kawy?


Na pomoc przychodzi tu niepozorne zioło o nazwie stewia. Nie miałam pojęcia o jej istnieniu przez długi czas moich dietowych zmagań, "oświeciła" mnie dopiero przyjaciółka majaca problemy z cukrzycą. Stewią można słodzić wszystko, nie zawiera węglowodanów, na dodatek jest ok. 300 razy słodsza od cukru, więc nie trzeba dosypywać jej w hurtowych ilościach. Brzmi jak bajka? A i owszem!

Dotychczas odkryłam tylko jedną wadę tego środka - źle słodzi się nią napoje, ciężko się w nich rozpuszcza. Jednak pewną nadzieją może tu być strona, na którą niedawno trafiłam - nie dość, że można tam nabyć ekstrakt stewii w płynie, to jeszcze w sprzedaży jest specjalna stewia waniliowa przeznaczona własnie do slodzenia kawy :)

Dodam jeszcze, że na polskim rynku już pojawiły się napoje słodzone stewią, a co za tym idzie - zdrowsze i o obniżonej kaloryczności. Przykładem jest Polo Cola Slim firmy Zbyszko. Jeszcze jej nie próbowałam, ale jak tylko natknę się w sklepie to "zaproszę" na weekendowego grilla :) Wrowadzenie tego typu napoju na rynek zapowiadała też Pepsi Co, lecz póki co nic mi na ten temat nie wiadomo.


Komentarze

  1. mmmmm brzmi niezle! chociaz pare tygodni temu okazalo sie, ze mam uczulenia na...mleko, podobno moj ogranizm powiedzial dosc diecie proteinowej, podczas ktorej to golwnie produkty melczne szly w ruch:/ i teraz jestem na etapie odkrywania produktow sojowych...wracajac do tematu to szukalam czegos a'la slodzik ale zeby bylo zdrowsze no a tu prosze Twoj poscik :) w zyciu nie slyszalam o czyms takim jak stewia ;p tak wiec mam zamiar wyprobowac :)
    pozdrawiam cieplutko i dziekuje za wziecie udzialu w moim candy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od dawna chciałam wypróbować stewię - dzięki za info :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za udział w moim candy i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana takie produkty jak ten jogurt to zabójstwo dla nas wszystko 0% nie nasz organizm potrzebuje i cukrów i tłuszczu musi mieć i tyle. Wiem co mówię otarłam się o anoreksje a poważnie chorowałam na anemię

    OdpowiedzUsuń
  5. A alkoholi cukrowych zamiast ksylitolu (może powodować problemy trawienne) polecam erytrytol. Ma te same zalety co większość polioli będąc jednocześnie łatwostrawnym.
    http://www.wiecejnizzdroweodzywianie.pl/czym-zdrowo-slodzic/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dzięki Waszym komentarzom blogowanie sprawia mi wiele radości :)

Dziękuję za każdą opinię - Wasze zdanie jest dla mnie bardzo ważne.

Zawsze też odwiedzam i czytam blogi swoich komentatorów.

Popularne posty z tego bloga

Testowanie produktów za darmo w internecie - co i jak?