Olej ryżowy 100% - jak działa i jak go stosować?

Bardzo lubię naturalne oleje. Fascynuje mnie mnogość możliwości ich zastosowania i oczywiście - efekty. Wielokrotnie pisałam o oleju kokosowym, który jest jednym z moich ulubieńców, a dzisiaj opowiem o kolejnym odkryciu, jakim jest olej ryżowy. Zapraszam!


Olej ryżowy
(Oryza sativa)

Właściwości:
Olej ryżowy zawiera kwas oleinowy oraz linolowy oraz posiada wysokie stężenia antyutleniacza – tokotrienola powstrzymującego powstawanie komórek rakowych, zawiera również witaminę E. Znajdujący się w oleju gamma-orynazol działa pobudzająco na skórę, przyspiesza powstawanie nowych komórek, powstrzymuje procesy starzenia się skóry.

Olej ten chroni skórę przed słońcem, zawiera naturalne wysokie filtry UV.

Olej ryżowy jest tak delikatny, że może być stosowany u dzieci. Bardzo łatwo się wchłania i nie pozostawia tłustego filmu na skórze.



Jak go stosowałam i jakie były efekty?


Jako krem na dzień
Olej ryżowy można stosować bezpośrednio na skórę, w dodatku posiada właściwości chroniące przed słońcem, było to więc pierwsze zastosowanie jakie wypróbowałam. Niestety, stosowany samodzielnie nie wchłaniał się tak dobrze, jak lubię, zapewne powodem było również to, że posiadam cerę mieszaną i przyzwyczaiłam się raczej do lżejszych kosmetyków na dzień. Znalazłam jednak rozwiązanie - dodawałam kroplę tego oleju do lekkiego kremu, którego używam. W ten sposób wzbogacałam właściwości kremu i nie było problemu z wchłanianiem.

Jako krem na noc
Moja cera bardzo dobrze reaguje na olejowanie, a olej ryżowy okazał się strzałem w dziesiątkę. Nakładałam go na noc - również pod oczy, gdyż nie powoduje łzawienia - i szłam spać. Do rana olej w większości zdążył się wchłonąć, a skóra była odżywiona, nawilżona i mięciutka w dotyku. Bardzo spodobał mi się ten efekt. Miałam wrażenie, że również koloryt cery jest bardziej wyrównany, po prostu wygląda ona bardzo zdrowo.

Jako dodatek do maseczek i peelingów
Jego działanie coraz bardziej mi się podobało, zaczęłam więc eksperymentować. Dodawałam go do gotowych maseczek, by "podkręcić" ich odżywiające właściwości, lub też tworzyłam swoje mieszaniny - na przykład z algami w proszku lub spiruliną. Zrobiłam też peeling z użyciem korundu. Wszystkie te zastosowania bardzo polecam.

Do olejowania włosów
Bardzo spodobało mi się, że ten olej nie spowodował u mnie obciążenia włosów i mogłam go nakładać w naprawdę sporych ilościach. Moje włosy bardzo chętnie go "piły", zwłaszcza końcówki, które świetnie zabezpieczał. Stosowałam go głównie przed myciem (nakładałam na noc), ale pokusiłam się również, by czasem stosować go na suche włosy po ich oczyszczeniu. W ten sposób nadawał im blasku nie obciążając, a także chronił przed UV. 


Zapewne można znaleźć jeszcze sporo zastosowań tego specyfiku, gdyż - jak to oleje - jest to produkt bardzo uniwersalny. Z pewnością wrócę do niego w przyszłości, choć nie omieszkam również poodkrywać innych, nieznanych mi jeszcze olejów - jest ich całe mnóstwo i wszystkie kuszą!

Znacie olej ryżowy? Jakie są Wasze ulubione oleje i do czego ich używacie?

Komentarze

  1. Faktycznie zastosowań ma wiele, a mnie najbardziej przekonuje stosowanie oleju na noc. Wtedy ma wystarczająco dużo czasu na wchłonięcie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak :) To moja ulubiona forma stosowania (oraz na włosy).

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Taki był mój zamiar, bo to produkt godny uwagi :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Jak większość naturalnych olei - i to jest w nich najlepsze!

      Usuń
  4. Oleju tego nie znam. Dopiero zaczynam swoja przygodę z olejami. Miłego Dnia. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja przygoda trwa i jak dotąd spotykam same perełki :)

      Usuń
  5. O, nie słyszałam o oleju ryżowym w pielęgnacji skóry.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy jeszcze nie próbowałam oleju ryżowego. Myślę, że moje włosy by go polubiły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo możliwe :) Moje go pokochały choć trochę szkoda mi go było na włosy, wolałam większość zużyć do twarzy.

      Usuń
  7. Nie miałam pojęcia, że ma tyle zastosowań :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak zwykle bywa z olejami. Więc nawet gdy jakiś nie sprawdzi się u nas w jednym zastosowaniu można wypróbować inne :)

      Usuń
  8. RYŻOWY,to mam tylko puder - całkiem fajnie Nam się współpracuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam oleje, ale o ryżowym jeszcze nie słyszałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. na listę życzeń już wpisuję :-)
    uściski!

    OdpowiedzUsuń
  11. nawet nie wiedziałam że taki istnieje ale chętnie wypróbuję bo lubię poznawać nowe oleje ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ryżowego oleju jeszcze nie stosowałam,chętnie sprawdziła bym go na włosach :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam olej arganowy i lniany, a o tym słyszę po raz pierwszy..zastanawiam się czy moje włosy by się z nim polubiły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj :) Też używam lnianego - zarówno kosmetycznie jak i spożywczo.

      Usuń
  14. nie słyszeliśmy o nim nigdy wcześniej!!

    OdpowiedzUsuń
  15. O ryżowym mało słyszałam. W pierwszej kolejności zdecydowałabym się na kokosowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto zacząć od kokosowego - tylko musi być nierafinowany - bo w razie czego można go nawet zjeść :))

      Usuń
  16. Ja ciągle wracam do lnianego a ten ryżowy też muszę kiedyś kupić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lniany jest świetny i bardzo zdrowy - również w kuchni.

      Usuń
  17. kurcze nie słyszałam jeszcze o olejku ryżowym:D

    OdpowiedzUsuń
  18. no proszę, ja coraz bardziej lubię się z olejami. Mam arganowy i go ubóstwiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze nie miałam czystego arganowego, tylko mieszanki z mniejszą lub większą jego zawartością. Muszę wreszcie wypróbować.

      Usuń
  19. Nie znam, ale chętnie kiedyś poznam :) Wydaje się być naprawdę ciekawy i odpowiedni dla mojej cery.
    pozdrawiam, A

    OdpowiedzUsuń
  20. Chętnie użyłabym tego olejku w pielęgnacji cery :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pierwszy raz spotykam się z olejem ryżowym ... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, nieczęsto się o nim słyszy, ale warto się zapoznać :)

      Usuń
  22. Nie używałam, ale niedługo to zmienię. ;]

    OdpowiedzUsuń
  23. oo takim oleju to jeszcze nie słyszałam:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Miałam sporo olejów, ale ryżowego jeszcze nigdy :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ryżowego jeszcze nie miałam, mógłby się i u mnie sprawdzić, bo moja cera też polubiła olej kokosowy na noc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też stosowałam kokosowy na noc i równie dobrze się sprawdzał, choć wydawał mi się "cięższy".

      Usuń
  26. Kolejny ciekawy olej, rozejrze się za nim :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. jeszcze ryżowego nie używałam, ale jest w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  28. oooo fajnie, że się do włosów sprawdził! chętnie bym wypróbowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Często dodaję oleje do kremów i balsamów czy masełek do ciała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tym triku wyczytałam gdzieś na blogach, to fajny patent na podrasowanie kosmetyków :)

      Usuń
  30. Wiadomo, że naturalne oleje zawsze będą lepiej wpływać na stan skóry niż kremy z mnóstwem składników :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Nigdy nie stosowałam takiego specyfiku.
    :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto wypróbować, może się okazać że bardzo się polubicie :)

      Usuń
  32. oooo brzmi obiecujaco zapisuje na wish listę :))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dzięki Waszym komentarzom blogowanie sprawia mi wiele radości :)

Dziękuję za każdą opinię - Wasze zdanie jest dla mnie bardzo ważne.

Zawsze też odwiedzam i czytam blogi swoich komentatorów.

Popularne posty z tego bloga

Testowanie produktów za darmo w internecie - co i jak?